REGULAMIN RAJDU SZUTROWE DOŻYNKI
Wersja z dnia 8 listopada 2018 roku
A. Informacje ogólne
- Rajd Szutrowe Dożynki jest rajdem turystyczno-nawigacyjnym o charakterze krajoznawczym. Uczestnicy poruszają się po trasach wyznaczonych przez Organizatora. Trasa rajdu przebiegają głównie ogólnie dostępnymi drogami publicznymi o nawierzchni gruntowej lub szutrowej.
- Celem rajdu jest popularyzacja turystyki motocyklowej motocyklem typu turystyczne enduro (adventure), promocja naturalnego piękna Polski, zabytków, odkrywanie ciekawych miejsc oraz kontakt z przyrodą oraz budowanie motocyklowej społeczności.
- Lokalizację rajdu, termin oraz koszt udziału określa Organizator. Informacje te publikowane są na stronie internetowej ubojnianudy.pl.
B. Organizator cyklu Szuter Grand Prix
Organizatorem rajdu jest Ubojnia Nudy sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Bajecznej 4, 03-681 Warszawa, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000711807, REGON 369105470, NIP 5242848357 („Organizator”).
C. Organizacja rajdu
- W Szuter Grand Prix mogą brać udział wyłącznie Zawodnicy na motocyklach typu turystyczne enduro (adventure) o masie własnej co najmniej 160 kilogramów i pojemości silnika co najmniej 590 cm3.
- Organizator może dopuścić do udziału w rajdzie motocykle nie spełniające powyższego kryterium, lecz bez prawa do klasyfikacji.
- Rajd nie odbywa się na czas. Podczas przejazdu Zawodników obowiązują przepisy ruchu drogowego. Przejazd może odbywać się w ciągu dnia, w nocy oraz na odcinkach zamkniętych wyłączonych z ruchu. Jazda może odbywać się w trudnych warunkach terenowych i pogodowych.
- O pozycji w klasyfikacji rajdu decydują punkty zdobyte za nawigację i udział w konkurencjach. Aby zostać sklasyfikowanym, Zawodnik musi pokonać trasę rajdu w wyznaczonym limicie czasu.
- W organizacji rajdu udział biorą:
- Komandor rajdu – przedstawiciel Organizatora odpowiadający za przeprowadzenie rajdu, uprawniony do podejmowania decyzji, w tym w sprawach spornych dotyczących klasyfikacji Zawodników. Podejmowane przez niego decyzje są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie;
- Osoby funkcyjne – osoby zaangażowane przez Organizatora do obsługi i koordynacji rajdu.
- W rajdzie udział biorą Uczestnicy:
- Zawodnik – kieruje motocyklem w czasie rajdu i podlega klasyfikacji w ramach rajdu oraz cyklu Szuter Grand Prix,
- Pasażer – towarzyszy Zawodnikowi podczas rajdu, może poruszać się razem z Zawodnikiem na motocyklu, lecz bez prawa do klasyfikacji.
- Uczestnikami mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie, które dokonały zgłoszenia na rajd oraz opłaciły udział w rajdzie, zaakceptowały regulamin i spełniają określone w nim wymagania.
- Zawodnicy mogą startować pojedynczo lub w zespołach liczących nie więcej niż trzech Zawodników. Przypisanie Zawodników do zespołów musi być potwierdzone przez Organizatora.
D. Udział w rajdzie
- Udział w rajdzie można zakupić poprzez stronę internetową ubojnianudy.pl lub bezpośrednio przed rajdem w biurze rajdu.
- Wysokość opłaty za udział w rajdzie, terminy sprzedaży oraz liczbę miejsc określa Organizator. Powyższe informacje udostępnione są na stronie internetowej ubojnianudy.pl.
- Zakup udziału w rajdzie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu i zawarciem umowy na warunkach przewidzianych w niniejszym regulaminie.
E. Potwierdzenie przybycia na rajd
- Po przybyciu do bazy rajdu Uczestnik powinien zgłosić się do biura Organizatora w celu:
- potwierdzenia swojego udziału w rajdzie,
- ustalenia numeru startowego i odebrania pakietu startowego,
- przypisania do zespołu, o ile wyraził chęć startowania w zespole,
- ustalenia miejsca zakwaterowania.
- Podczas rajdu obowiązuje harmonogram podany przez Organizatora.
- Motocykle mogą być parkowane wyłącznie w miejscu wskazanym przez Organizatora.
F. Świadczenia Organizatora
- W ramach opłaty za udział w rajdzie Uczestnik otrzyma następujące świadczenia:
- numer startowy,
- materiały nawigacyjne,
- koszulkę,
- wyżywienie,
- zakwaterowanie,
- możliwość bezpłatnego wstępu do obiektów wskazanych przez Organizatora, np. muzea, punkty widokowe,
- możliwość udziału w grach i aktywnościach,
- pomoc techniczną i transport uszkodzonych motocykli.
- W ramach pomocy technicznej Organizator zapewnia dostęp do narzędzi serwisowych – klucze, zmieniarka do opon, kompresor, ciśnieniomierz, reperaturka do opon dętkowych i bezdętkowych.
- Jeżeli motocykl Zawodnika ulegnie awarii w czasie rajdu, na życzenie Zawodnika Organizator przewiezie go bezpłatnie do bazy rajdu. Transport motocykla odbywał się będzie poprzez holowanie, na przyczepie lub lawecie. O sposobie transportu motocykla decyduje Organizator.
- Przebicie dętki lub opony nie jest traktowane jako awaria motocykla.
- Organizator nie zawiera na rzecz uczestników dobrowolnych ubezpieczeń, w szczególności ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, kosztów leczenia oraz ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w rajdzie. Organizator sugeruje zawarcie powyższych ubezpieczeń bezpośrednia przez uczestnika.
G. Wymagania dotyczące Zawodnika i Pasażera
- Zawodnik musi posiadać ważne prawo jazdy uprawniające do poruszania się motocyklem, który zgłosił do startu.
- W czasie poruszania się motocyklem po trasie rajdu Zawodnik i Pasażer:
- są zobowiązani do korzystania z odpowiednich kasków motocyklowych, tj. posiadających homologację zgodną z ECE-R 22-05 oraz posiadania ubrania, rękawic i obuwia motocyklowego zapewniające ochronę przed uderzeniem, upadkiem oraz warunkami atmosferycznymi,
- powinni posiadać telefon komórkowy,
- nie mogą znajdować się pod wpływem alkoholu ani żadnej innej substancji mogącej powodować ograniczenie zdolności do prowadzenia pojazdu lub poruszania się nim.
H. Wymagania dotyczące motocykla
- Motocykle biorące udział w rajdzie muszą:
- posiadać aktualny przegląd techniczny ważny podczas całego rajdu,
- posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC, ważne podczas całego rajdu,
- być wyposażone w opony posiadające homologację do poruszania się po drogach publicznych oraz odpowiednią głębokość bieżnika,
- posiadać na przedniej owiewce naklejkę startową.
- Zawodnik musi posiadać i okazać na żądania Organizatora dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w punkcie powyżej.
- Motocykle biorące udział w rajdzie nie mogą wzbudzać wątpliwości co do bezpieczeństwa ich użytkowania. Elementy motocykla, jak i sam motocykl nie mogą zagrażać bezpieczeństwu Zawodnika, innych osób oraz zwierząt i otoczenia. Z motocykla nie mogą wyciekać żadne płyny. Motocykl nie może emitować nadmiernego hałasu.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora, że motocykl nie spełnia któregokolwiek z ww. wymogów technicznych, wzywa on Zawodnika do doprowadzenia motocykla do stanu zgodnego z regulaminem. Jeżeli Zawodnik nie doprowadzi motocykla do stanu zgodnego z regulaminem Organizator ma prawo do wykluczenia Zawodnika z rajdu. To samo uprawnienie przysługuje organizatorowi w razie niewypełniania przez Uczestnika któregokolwiek z warunków wskazanych w lit. H. powyżej.
I. Pomiar faktycznie pokonanego dystansu
- Organizator może przeprowadzić skalowanie odczytu licznika przebiegu całkowitego motocykla w celu zapewnienia porównywalności odczytów liczników przebiegu całkowitego poszczególnych motocykli.
- Organizator może wyposażyć motocykle Zawodników w elektroniczne urządzenia rejestrujące. Urządzenia mają na celu pomiar całkowitego dystansu pokonanego przez Zawodnika oraz weryfikację, czy pokonał on trasę rajdu zgodnie z opisem.
- Zawodnik jest zobowiązany do zwrotu urządzenia rejestrującego w stanie nienaruszonym (nieotwarte, nieuszkodzone) pod rygorem obciążenia opłatą karną. Kara za zagubienie urządzenia, zwrot urządzenia uszkodzonego lub otwartego wynosi 500 PLN (słownie: pięćset złotych 00/100). Organizatorowi przysługuje uprawnienie do domagania się odszkodowania przewyższającego wartość zastrzeżonej kary umownej.
J. Procedura startu
- Strefa startowa i start znajdują się w miejscu wyznaczonym i oznakowanym przez Organizatora.
- Zawodnicy startują w kolejności określonej numerami startowymi. W przypadku zespołu, o miejscu na liście startowej decyduje najniższy numer startowy Zawodnika będącego członkiem zespołu.
- Start poszczególnych Zawodników i zespołów odbywa się zgodnie z harmonogramem określonym przez Organizatora. W strefie startowej znajduje się zegar odmierzający oficjalny czas rajdu.
- W strefie startowej mogą znajdować się wyłącznie Zawodnicy przygotowujący się do startu. Zawodnicy powinni stawić się w strefie startowej nie później niż na 5 (pięć) minut przed wyznaczoną godziną startu. W przypadku opóźnionego przybycia do strefy startu Organizator ma prawo zdecydować o zmianie godziny startu Zawodnika lub zespołu.
- W czasie poprzedzającym start Organizator odnotuje stan licznika przebiegu całkowitego motocykla oraz zamontuje i uruchomi urządzenie rejestrujące.
- Start sygnalizowany jest białą flagą z logiem Organizatora.
K. Przejazd po trasie rajdu
- Trasa została opisana przez Organizatora w formie roadbook-a. Należy ją pokonywać zgodnie z opisem.
- Na podstawie licznika przebiegu całkowitego motocykla lub urządzenia rejestrującego Organizator weryfikuje fakt, czy Zawodnik pokonał trasę rajdu oraz faktycznie pokonany dystans.
- Na trasie rajdu obowiązują przepisy kodeksu drogowego. Na trasie rajdu odbywa się ruch innych pojazdów i pieszych. Poruszanie się poza trasą, np. przez tereny upraw, łąki, lasy jest zabronione.
- Odcinki prób zamkniętych dla ruchu drogowego i punkty kontrolne są oznaczone w roadbook-u. Dodatkowo mogą być oznaczone tablicami lub flagami. Na próbach zamkniętych i punktach kontrolnych Zawodnicy powinni podporządkować się poleceniom Organizatora. Punkty zdobyte na punktach kontrolnych rejestruje Organizator.
- Organizator ma prawo zmiany trasy, odwołania próby zamkniętej lub punktu kontrolnego. W przypadku odwołania próby zamkniętej lub punktu kontrolnego punkty zdobyte na odwołanych próbach zamkniętych i punktach kontrolnych zostaną anulowane. O zmianach Organizator będzie informował Zawodników w odpowiednich komunikatach.
- Organizator nie zapewnia możliwości tankowania motocykla podczas rajdu. Jeżeli długość etapu rajdu przekracza 150 km Organizator wskaże w roadbook-u co najmniej jedną stację benzynową znajdującą się w pobliżu trasy rajdu.
L. Zakończenie etapu
- Meta znajduje się w miejscu wyznaczonym i oznakowanym przez Organizatora. Przekroczenie linii mety sygnalizowane jest flagą o wzorze szachownicy.
- Organizator rejestruje fakt przekroczenia linii mety przez Zawodnika, odczytuje stan licznika przebiegu całkowitego motocykla oraz wskazania urządzenia rejestrującego, a także weryfikuje, czy Zawodnik pokonał trasę w wyznaczonym limicie czasu.
- W przypadku przejazdu zespołowego za czas przekroczenia linii mety przyjmuje się moment przyjazdu na metę ostatniego Zawodnika.
M. Klasyfikacja po etapie
- Limit czasu na pokonanie trasy jest wyznaczany przez Organizatora i obowiązuje wszystkich Zawodników startujących indywidualnie oraz w zespołach.
- Aby zostać sklasyfikowanym Zawodnik lub zespół musi pokonać trasę w ramach limitu czasowego wyznaczonego przez Organizatora.
N. Rezygnacja z jazdy w zespole
- Zawodnicy, którzy startują w rajdzie jako zespół, mogą zdecydować o rozdzieleniu się i dalszej samodzielnej jeździe wyłącznie po poinformowaniu Organizatora i uzyskaniu jego zgody.
- Zawodnika, który zrezygnował z jazdy w ramach zespołu obowiązują zasady klasyfikacji indywidualnej.
O. Punktacja za rajd
- Zawodnicy otrzymują punkty za:
- poprawne nawigowanie w czasie rajdu,
- odnalezienie punktów kontrolnych,
- udział w konkurencjach na punktach kontrolnych,
- faktycznie pokonany dystans.
- Organizator przyznaje:
- za dotarcie na metę odcinka w wyznaczonym limicie czasu 200 punktów,
- za odnalezienie punktu kontrolnego 5 punktów,
- za udział w konkurencji na punkcie kontrolnym do 15 punktów,
- za każdy kilometr różnicy faktycznie przejechanego dystansu względem długości trasy podanej przez Organizatora 1 punkt karny,
- za opóźnione przybycie do strefy startu 10 punktów karnych.
- Zawodnicy zajmują miejsca w klasyfikacji na podstawie sumy zdobytych punktów, im więcej punktów tym wyższe miejsce.
- W przypadku, gdy Zawodnicy zdobędą tę samą liczbę punktów, o miejscu w klasyfikacji decyduje większa liczba punktów zdobytych za dotarcie na metę i faktycznie przejechany dystans. W przypadku remisu, o miejscu w klasyfikacji decyduje większa liczba punktów zdobyta na punktach kontrolnych. W przypadku dalszego remisu, o miejscu w klasyfikacji decyduje większa liczba wyższych miejsc zdobytych na punktach kontrolnych.
- Organizator może ukarać Zawodnika dyskwalifikacją lub 50 punktami karnymi za:
- próby wpływania na Komandora rajdu i Osoby funkcyjne w celu zmiany ich decyzji o przyznanych punktach
- ingerencję w przebieg trasy rajdu – podawanie błędnych wskazówek innym Zawodnikom, zmianę lub niszczenie oznakowania trasy i punktów kontrolnych,
- wpływanie odczyt licznika całkowitego przebiegu motocykla lub urządzenia pomiarowego
- niesportowe zachowanie.
- Wniosek o dyskwalifikację lub karę 50 punktów karnych mogą zgłaszać Osoby funkcyjne oraz inni Zawodnicy. Komandor rajdu rozpatruje wniosek o dyskwalifikację biorąc pod uwagę opinię wszystkich stron. Decyzja Komandora rajdu o nałożeniu kary 50 punktów lub dyskwalifikacji jest nieodwołalna.
- Dyskwalifikacja oznacza:
- wykluczenie z możliwości brania dalszego udziału w rajdzie,
- utratę wszystkich punktów zdobytych w rajdzie.
P. Nagrody za udział w rajdzie
- Zawodnicy, którzy zajęli w rajdzie 1, 2 i 3 miejsce otrzymają puchary.
- W szczególnych przypadkach Organizator może przyznać dodatkową nagrodę Fair Play.
Q. Brak prawa do klasyfikacji
Z klasyfikacji rajdu wyłączeni są przedstawiciele Organizatora oraz osoby współpracujące przy organizacji rajdów.
R. Odpowiedzialność
- Uczestnicy startują w rajdzie na własną odpowiedzialność. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wszystkie szkody powstałe z powodu lub w wyniku ich działań, w tym na zdrowiu i mieniu ich samych oraz osób trzecich w trakcie rajdu.
- Organizator, Komandor Rajdu oraz osoby funkcyjne nie ponoszą odpowiedzialności względem Uczestników za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed rajdem, w trakcie jego trwania lub po rajdzie pozostające w związku z nieprzestrzeganiem postanowień niniejszego regulaminu lub zaleceń i poleceń sformułowanych przez Organizatora, Komandora Rajdu oraz osoby funkcyjne w trakcie trwania Rajdu. Powyższe zastrzeżenie odnosi się w szczególności do stanu psychofizycznego Uczestnika, wyposażenia oraz stanu technicznego motocykla.
S. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia przez Uczestnika wadliwego wykonania Umowy powinien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Organizatora w formie pisemnej.
- Uczestnik ma również możliwość złożenie reklamacji w formie pisemnej w terminie do 30 dnia od dnia zakończenia rajdu.
- Organizator rozpatrzy reklamację odpowiednio do sposobu jej zgłoszenia, w terminie 30 dni od dnia zakończenia rajdu lub od dnia jej zgłoszenia.
- Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie oznacza uznanie reklamacji przez Organizatora.
T. Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania rajdu w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych na trasie rajdu:
- opad śniegu,
- opad deszczu ze śniegiem,
- gołoledź.
- W takim przypadku 65% (sześćdziesiąt pięć procent) opłaty za udział w rajdzie zostanie przeniesione na poczet opłaty w innym rajdzie organizowanym przez Organizatora.
- Uczestnik decyduje o tym, na poczet którego rajdu ma zostać przeniesiona część opłaty.
U. Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu.
- Zmiany, o których mowa powyżej odnoszą się wyłącznie do umów zawieranych po ogłoszeniu nowej treści regulaminu stosownie do pkt. 3. poniżej.
- Wprowadzanie zmian będzie komunikowane przez Organizatora za pośrednictwem strony ubojnianudy.pl.
- Aktualna wersja regulaminu jest dostępna na stronie ubojnianudy.pl.
Załączniki
A. Ramowy harmonogram godzinowy rajdu
Dzień 1
16:00 – 20:00 Przyjazd Uczestników, zakwaterowanie
20:00 – 23:30 Oficjalne rozpoczęcie imprezy, kolacja (22:00 Rejestracja i odprawa Zawodników)
Dzień 2
07:00 – 07:45 Śniadanie
08:00 – Start rajdu
19:00 – 23:30 Rozdanie nagród, kolacja
Dzień 3
08:00 – 10:00 Śniadanie
10:00 – Pożegnanie Uczestników